estherbosman.reismee.nl

Welkom in General Nakar

Hoewel dit pas mijn derde dag in de Filipijnen is, lijkt het een lange tijd geleden dat ik vertrokken ben. Woensdagnacht ben ik geland in Manila, jawel in de regen. Na ongeveer een uur gewacht te hebben was ik door de douane en kon het avontuur echt beginnen. Donderdagochtend ben ik opgehaald door Wil en Erwin. Erwin is de vader in het gastgezin waar ik verblijf. De moeder heet Lot-Lot en ze hebben twee kinderen, Lynnette en MJ. Het is een erg warm en zorgzaam gezin. We hebben zelfs nog mijn 'belated birthday' gevierd. Ik voel me erg welkom. De communicatie gaat soms wat lastig, maar ik ben al volop bezig Tagalog te leren van Lynnette, en zij leert Nederlands van mij. Ze vind ' goedemorgen' en echte tongtwister; en ik moet zeggen dat voor Tagalog hetzelfde geldt. Vrijdag hebben Erwin, Lynnette en MJ me rondgeleid en ben ik met Erwin, Lot-Lot en MJ naar Infante geweest, een stadje dichtbij. Ze maken allerlei verschillende gerechten klaar zodat ik zo veel mogelijk dingen kan proeven. Veel dingen zijn hier erg zoet of erg zuur, maar zover vind ik alles lekker. Het vervoer gaat hier grotendeels per tricycle. Het is een brommer waar een constructie aan vast is gebouwd waar nog twee mensen in kunnen zitten. Vandaag schijnt voor het eerst de zon wat hier wat een welkome afwisseling is. Ik hoorde van Wil dat er veel bezorgdheid is rondom de typhoon. Gelukkig hebben we hier vrijwel geen last gehad. Er is flink wat regen gevallen, maar de typhoon ging voornamelijk over de zuidelijkere eilanden. Mijn gezin was ook wel erg bezorgd. Het is voor hen de eerste keer dat ze een buitenlandse gast hebben en voor mij voor het eerst in de Filipijnen. Dit in combinatie met het bericht dat de rivier aan het stijgen was, resulteerde erin dat ik gister per tricycle naar Wil en Arsen gegaan ben. Zij wonen wat hoger in de bergen en hebben dus minder last van het onderlopen van huizen. Ik zal gauw proberen foto's te plaatsen!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!